Отримувати “приз дилерських симпатій” протягом чотирьох років поспіль – престижно. Ще одна золота медаль в скарбничку відомого виробника, ще одна відмітка, зроблена світовою громадськістю, ще одне підтвердження того, що інструменти Kawai легко перемагають конкурентів.
Втім, не будемо наповнювати рекламою цей невеличкий огляд. Тільки факти.
Японський виробник роялів і фортепіано Kawai протягом останніх десятків років заповнює одну з трьох перших рядків друкованого видання GLOBAL -225, статистиці продажів компаній-виробників музичних інструментів та обладнання. Так-так, в цьому рейтингу ВСЕ виробники світу, незалежно від спеціалізації (світлотехніка, звукопідсилююча апаратура або М.І.)
Що ж дозволяє фортепіано Kawai успішно конкурувати одночасно з азіатськими, європейськими і західними виробниками?
Дамо дуже просту відповідь: чудове співвідношення “ціна-якість”
У процентному співвідношенні ціна інструментів ближче до азіатської, а якість деталей і збірки – на рівні іменитих європейських. У вигляді невеликого відступу зобов’язаний помітити, що знаменита композитна (у третій версії – карбонова) механіка Мілленіум-III вже відзначила своє 35-річчя і визнана в світі однією з найбільш надійних.
Так за рахунок чого ж Kawai так “заощадили” на вартості своїх інструментів??
Найважливіші вузли механіки, кілки з вуглецевого сплаву, струни, мікроліфт кришки та багато іншого – запатентована Kawai технологія. Вони виробляються виключно в ЯПОНІЇ (нагадую, що ми говоримо зараз лише про фортепіано серії K)
Інструменти збираються на двох власних заводах Kawai – в Японії (K5, K 6, K8) та Індонезії (K15, K 2, K3). Висновок? Свої комплектуючі, свої заводи – величезна частина витрат відсутня. Приміром, вартість німецької механіки для фортепіано в середньому становить 2900 євро!
Ще приклад. Музиканти світу з величезною прикрістю сприйняли новину про переїзд виробництва фортепіано компанії Х к Китай. Спробувати врятувати ситуацію можна було тільки шляхом зниження цін і потужним промоушеном … І що ж ми бачимо в актуальних прайсах? Ціна стала ще вище, бо комплектуючі німецькі, м’яко кажучи, недешеві.
Відповідно, інструмент відомого бренду, висота 122 см, механіка Реннер, т.п. коштує від 100 000 гривень. Приблизно від такої ж ціни “танцюють” і піаніно вже нечисленних, істинно європейських виробників. Середній термін служби (до глобальної заміни вузлів і деталей) такого інструменту – 40 років.
Тепер розглянемо продукцію “міцних” азіатських виробників. Фортепіано, висота 122 см. Середня вартість 45 000 грн. Середній термін служби невідомий (почекаємо ще років 15, буде і статистика).
Kawai K 3. Висота 122 см., Вартість 57 000 грн. Середній термін служби – 30 років. Можна побудувати невеликий графік для більшої наочності, але реальна картина ясна і можна сміливо вивести невелике резюме: Піаніно Kawai – Інструмент “європейської” якості за “азіатською” ціною… Тепер можемо трохи відволіктися і подумати про придбання фортепіано як вдалу інвестицію на десятки років …
На додаток до вищесказаного можна порівняти деталі екстер’єру інструментів, такі як: кришка, обробка кантів, наявність трьох педалей, латунні або пластикові коліщатка, дерево (буває і МДФ і ДСП), подовжений пюпітр і багато іншого … Досвідченій людині досить поверхневого огляду, щоб помітити різницю в обробці інструментів.
Трохи про гарантії.
Гарантійні терміни на “живі” фортепіано невеликих розмірів відрізняються незначно. У міцно стоячих на ногах виробників він становить не менше 5 років. У магазинах дилерів у багатьох країнах товарознавці всіляко намагаються вписати якомога менші терміни, щоб самим не лякатися. Втім, це не головне. Головне – підтримка цих гарантій, чи не так?
Простий приклад. Кілька років тому на нашому ринку з’являються симпатичні піаніно і рояльчики… Умовно назвемо їх “Шуберт”. Ім’я німецьке, ціла гамма кольору та форм. У магазинах тільки цінники інформували про походження інструментів. Дилери, довіряючи виробникові, проводять широкомасштабну рекламну компанію, нарощують обороти продажів, піднімають гарантійні терміни і т.д. Пролітає пару років і …. компанія-виробник з Піднебесної припиняє виробництво і саме своє існування. Дилери в подиві, а покупці? Тепер продавець зможе всіляко відкладати рішення з гарантійним ремонтом під приводом відсутньої бази запчастин або самих інструментів, які підлягають обміну в зв’язку з виробничим браком.
На практиці ж, завтра з’явиться нова продукція, яка буде називатися “Мендельсон” або “Моцарт”, і дилери будуть знову розповідати файні історії про європейські коріння нового бренду. Стоп-кадр…Ще один дубль… Ось і усі гарантії.
Робимо нехитрий висновок – довіряти можна тільки піанобудівникам, існуючим на ринку не менше декількох десятків років без перерви. (Якщо не чути і не видно 5-10 років, а потім знову починають позиціонувати себе на ринку – 100% продалися в Азію).
І останнє на сьогодні. Як би ми візуально не насолоджувалися, про що б не дискутували, найголовнішим в інструменті залишається його звук. Трохи спрощено може прозвучати таке визначення цього фізичного явища: Вдала сукупність інженерних інновацій, механізму, дерева спеціальних порід для кожного вузла і деки, і, безумовно, якісна збірка всіх деталей – це і є Фортепіано, “звук якого чутний в усьому світі”.
Слухайте, грайте, радьтеся з фахівцями і робіть свій вибір.
Для вас трохи витратив часу в спробі проаналізувати сьогоднішні реалії на ринку ФортеПіаноБудівництва, а також для того, щоб привітати компанію Kawai з черговою перемогою,
Віктор.
Гарного настрою!