Отримувати “приз дилерських симпатій” протягом чотирьох років поспіль – престижно. Ще одна золота медаль в скарбничку відомого виробника, ще одна відмітка, зроблена світовою громадськістю, ще одне підтвердження того, що інструменти Kawai легко перемагають конкурентів.
![](https://kawai.com.ua/wp-content/uploads/2021/04/K-3_MMR2011.jpg)
Втім, не будемо наповнювати рекламою цей невеличкий огляд. Тільки факти.
Японський виробник роялів і фортепіано Kawai протягом останніх десятків років заповнює одну з трьох перших рядків друкованого видання GLOBAL -225, статистиці продажів компаній-виробників музичних інструментів та обладнання. Так-так, в цьому рейтингу ВСЕ виробники світу, незалежно від спеціалізації (світлотехніка, звукопідсилююча апаратура або М.І.)
Що ж дозволяє фортепіано Kawai успішно конкурувати одночасно з азіатськими, європейськими і західними виробниками?
Дамо дуже просту відповідь: чудове співвідношення “ціна-якість”
У процентному співвідношенні ціна інструментів ближче до азіатської, а якість деталей і збірки – на рівні іменитих європейських. У вигляді невеликого відступу зобов’язаний помітити, що знаменита композитна (у третій версії – карбонова) механіка Мілленіум-III вже відзначила своє 35-річчя і визнана в світі однією з найбільш надійних.
Так за рахунок чого ж Kawai так “заощадили” на вартості своїх інструментів??
Найважливіші вузли механіки, кілки з вуглецевого сплаву, струни, мікроліфт кришки та багато іншого – запатентована Kawai технологія. Вони виробляються виключно в ЯПОНІЇ (нагадую, що ми говоримо зараз лише про фортепіано серії K)
Інструменти збираються на двох власних заводах Kawai – в Японії (K5, K 6, K8) та Індонезії (K15, K 2, K3). Висновок? Свої комплектуючі, свої заводи – величезна частина витрат відсутня. Приміром, вартість німецької механіки для фортепіано в середньому становить 2900 євро!
Ще приклад. Музиканти світу з величезною прикрістю сприйняли новину про переїзд виробництва фортепіано компанії Х к Китай. Спробувати врятувати ситуацію можна було тільки шляхом зниження цін і потужним промоушеном … І що ж ми бачимо в актуальних прайсах? Ціна стала ще вище, бо комплектуючі німецькі, м’яко кажучи, недешеві.
Відповідно, інструмент відомого бренду, висота 122 см, механіка Реннер, т.п. коштує від 100 000 гривень. Приблизно від такої ж ціни “танцюють” і піаніно вже нечисленних, істинно європейських виробників. Середній термін служби (до глобальної заміни вузлів і деталей) такого інструменту – 40 років.
![](https://kawai.com.ua/wp-content/uploads/2021/04/K3-open-mech-1024x608.jpg)
Тепер розглянемо продукцію “міцних” азіатських виробників. Фортепіано, висота 122 см. Середня вартість 45 000 грн. Середній термін служби невідомий (почекаємо ще років 15, буде і статистика).
Kawai K 3. Висота 122 см., Вартість 57 000 грн. Середній термін служби – 30 років. Можна побудувати невеликий графік для більшої наочності, але реальна картина ясна і можна сміливо вивести невелике резюме: Піаніно Kawai – Інструмент “європейської” якості за “азіатською” ціною… Тепер можемо трохи відволіктися і подумати про придбання фортепіано як вдалу інвестицію на десятки років …
На додаток до вищесказаного можна порівняти деталі екстер’єру інструментів, такі як: кришка, обробка кантів, наявність трьох педалей, латунні або пластикові коліщатка, дерево (буває і МДФ і ДСП), подовжений пюпітр і багато іншого … Досвідченій людині досить поверхневого огляду, щоб помітити різницю в обробці інструментів.
![](https://kawai.com.ua/wp-content/uploads/2021/04/K3-White-Black.jpg)
Трохи про гарантії.
Гарантійні терміни на “живі” фортепіано невеликих розмірів відрізняються незначно. У міцно стоячих на ногах виробників він становить не менше 5 років. У магазинах дилерів у багатьох країнах товарознавці всіляко намагаються вписати якомога менші терміни, щоб самим не лякатися. Втім, це не головне. Головне – підтримка цих гарантій, чи не так?
Простий приклад. Кілька років тому на нашому ринку з’являються симпатичні піаніно і рояльчики… Умовно назвемо їх “Шуберт”. Ім’я німецьке, ціла гамма кольору та форм. У магазинах тільки цінники інформували про походження інструментів. Дилери, довіряючи виробникові, проводять широкомасштабну рекламну компанію, нарощують обороти продажів, піднімають гарантійні терміни і т.д. Пролітає пару років і …. компанія-виробник з Піднебесної припиняє виробництво і саме своє існування. Дилери в подиві, а покупці? Тепер продавець зможе всіляко відкладати рішення з гарантійним ремонтом під приводом відсутньої бази запчастин або самих інструментів, які підлягають обміну в зв’язку з виробничим браком.
На практиці ж, завтра з’явиться нова продукція, яка буде називатися “Мендельсон” або “Моцарт”, і дилери будуть знову розповідати файні історії про європейські коріння нового бренду. Стоп-кадр…Ще один дубль… Ось і усі гарантії.
Робимо нехитрий висновок – довіряти можна тільки піанобудівникам, існуючим на ринку не менше декількох десятків років без перерви. (Якщо не чути і не видно 5-10 років, а потім знову починають позиціонувати себе на ринку – 100% продалися в Азію).
І останнє на сьогодні. Як би ми візуально не насолоджувалися, про що б не дискутували, найголовнішим в інструменті залишається його звук. Трохи спрощено може прозвучати таке визначення цього фізичного явища: Вдала сукупність інженерних інновацій, механізму, дерева спеціальних порід для кожного вузла і деки, і, безумовно, якісна збірка всіх деталей – це і є Фортепіано, “звук якого чутний в усьому світі”.
Слухайте, грайте, радьтеся з фахівцями і робіть свій вибір.
Для вас трохи витратив часу в спробі проаналізувати сьогоднішні реалії на ринку ФортеПіаноБудівництва, а також для того, щоб привітати компанію Kawai з черговою перемогою,
Віктор.
Гарного настрою!